Izložba “Ikona i likovna dekonstrukcija” u crkvi Santa Marija u budvanskom Starom gradu
U srijedu, 04. jula, otpočinje i likovni program ovogodišnjeg festivala. U crkvi Santa Marija u budvanskom Starom gradu, sa početkom u 21 čas, biće otvorena izložba „Ikona i likovna dekonstrukcija“, koju JU „Grad teatar“ realizuje u saradnji sa Evropskom umjetničkom zajednicom Duklei (Dukley European Art Community).
Na izložbi će biti izložena djela ukrajinskog fotografa i slikara Arsena Savadova iz projekta ,,Underground 2000” (,,Podzemlje 2000”), ruskog slikara i teoretičara umjetnosti Dmitrija Gutova
skulpture od metala “Trojstvo” i “Blagovijest” iz projekta E'IK'ŌN iz 2012.) i djelo “Isusov dodir” umjetničke grupe ,,Elektroboutique", koju čine Aleksej Šulgin i Aristarh Černišev.
Arsen Savadov je poznati ukrajinski konceptualni fotograf i slikar jermenskog porijekla. Rođen je 1962. godine u Kijevu, u porodici Vladimira Savadova, ilustratora knjiga, koji je porijeklom iz Bakua u Azerbejdžanu. Studirao je slikarstvo u umjetničkoj školi ,,State Art School Shevchenko”. Diplomirao je na Umjetničkom institutu u Kijevu (Kiev Art Institute), gdje živi i radi. Tokom devedesetih, Savadov je postao poznat po projektu ,,Deepinsider", revolucionarnom za to vrijeme, koji se sastoji od serije fotografskih radova uključujući ,,Donbass–Chocolate" (,,Donbas-Čokolada”) i ,,Fashion on the Cemetery" (,,Moda na groblju”). Njegovo ime je pogotovo postalo prepoznatljivo nakon projekta sa rudarima u baletskim haljinama– pačkama (serija fotografija "Donbass-Chocolate"). Kao nastavak šokantnih priča kroz fotografiju 1999. godine nastala je serija ,,Underground 2000" – serija slika koje su reprodukovale fragmente Đotovih fresaka u rudnicima soli.
Dmitrij G. Gutov rođen je 10. decembra 1960. godine u Moskvi. Od 1978. do 1980. studirao je na Psihološkom fakultetu Moskovskog državnog pedagoškog univerziteta V.I. Lenjin (Psychological Faculty at the Moscow State Pedagogical University of V.I. Lenin). Takođe u Moskvi, na Fakultetu javnih zanimanja (Faculty of public professions - FOP) bio je angažovan u akademskom crtanju pod rukovodstvom Mihaila Maksimoviča Kukunova. Dmitrij Gutov predstavlja novu seriju svojih trodimenzionalnih radova u metalu. Ovaj put uzima kao izvor drevne ruske ikone. Rad sa ikonografijom sasvim je logičan sa formalne tačke gledišta, s obzirom na to da je dobro poznato da se ikone temelje na tzv. ,,exempla” – crtanim uzorcima slika- jednom skupu crteža koji je bio u vlasništvu praktično svakog profesionalnog ikonopisca. Sam Gutov tvrdi da je odlučio da ne koristi nijedan od pomenutih crtanih uzoraka (,,exempla”), koji su ,,preživjeli” u arhivima zbog toga koliko su standardiziovani. Zaista, kreativni trenutak u ruskoj ikoni ne nastaje činom kopiranja i ponavljanja, već baš potiče iz ,,neuspjeha”, tj. nastaje onda kada dođe do nepredviđenog odstupanja od izvornih formi.
,,Electroboutique” je jedinstvena kompanija koja se bavi proizvodnjom kreativne elektronike, ujedno je i galerija medijske umjetnosti i umjetnički nastrojen kolektiv. Naši proizvodi razvijaju se u savremene tehnološke oblike, - jednostavne, tj. korisniku prilagođene elektronske uređaje i kompjuterske programe, koji su istovremeno i svojevrsna umjetnička djela. Naši proizvodi postoje izvan nacionalnih i kulturnih granica; mogu se vidjeti u modernim enterijerima, kao i na savremenim umjetničkim izložbama i na umjetničkim sajmovima. Naši sjajni proizvodi nastali su spajanjem ,,cool” estetike sa informacionim tehnologijama, modernim dizajnom, pop artom i obradom podataka u realnom vremenu. Naše tehnike spajaju ,,open source” (otvoreni kod) i ,,proprietary solutions” (usluge koje pruža konkretno jedan prodavac ili kompanija) sa najboljim izumima u domenu medijske umjetnosti proteklih desetljeća. Prateći najnovije kritičke diskurse, stvaramo savremene umjetničke proizvode prilagođene tržištu. ,,Jesus Touch” je rezultat tehnoloških, vizuelnih i komunikacijskih mogućnosti modernog svijeta. To nije samo ,,umjetnički” interfejs, tj. komponenta za pokretanje slike dodirom, već i interaktivni prozor u paradoksalni svijet moderne tehnokulture.
Izložba je otvorena do 18. jula, a 17. jula, na Trgu pjesnika će biti održana i panel-diskusija na temu “Ikona i likovna dekonstrukcija”.