Sekretarijat za društvene djelatnosti
Sekretarijat za društvene djelatnosti vrši poslove uprave koji se odnose na:
- uređivanje i stvaranje uslova za razvoj kulture i zaštitu kulturnih dobara kroz pripremu propisa, programa i drugih akata vezanih za razvoj kulture u opštini u pozorišnoj, bibliotečkoj, muzejskoj, kinematografskoj, arheološkoj i drugim oblastima razvoja kulture, umjetničkog stvaralaštva i kulturno umjetničkog amaterizma;
- ostvarivanje svih vidova saradnje u oblasti kulture; zaštitu spomenika kulture, vođenje registra, čuvanje, zaštitu i održavanje spomenika i spomen obilježja koji nemaju svojstvo spomenika kulture; izradu programa podizanja spomen obilježja, pripremanje opštinskog programa razvoja kulture i pripremanje akata o imenovanju Savjeta za kulturu;
- podsticanje razvoja kulture kroz sufinansiranje programa i projekata od značaja za ostvarivanje javnog interesa u kulturi;
- ostvarivanje saradnje sa nevladinim organizacijama iz oblasti nadležnosti ovog Sekretarijata;
- praćenje stanja u oblasti obrazovanja, staranje o dostavljanju podataka o djeci dorasloj za upis u osnovnu školu, usmjeravanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama u obrazovne programe u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima, imenovanje Komisije za usmjeravanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama; učestvovanje u podsticanju i vrijednovanju daljeg školovanja talentovane i nadarene djece;
- praćenje stanja u oblasti javnog informisanja u Opštini;
- stvaranje uslova za razvoj i unapređenje sporta djece, omladine i građana, te uslova za trening i takmičenje sportista, podsticanje sportske aktivnosti lica sa invaliditetom i podsticanje vaspitno-obrazovnog i stručnog rada u sportu;
- razvoj i unapređenje sporta i fizičke kulture; učestvovanje u organizaciji i suorganizaciji sportskih manifestacija od opštinskog, međuopštinskog i međunarodnog značaja; učestvovanje u izradi strateških i planskih dokumenata iz oblasti sporta; objedinjavanje izvještaja o radu i finansijskom poslovanju sportskih subjekata, postupak finansiranja i sufinansiranja sportskih organizacija od interesa za opštinu; administrativno-tehničke poslove za izbor najboljih sportskih subjekata u tekućoj godini; obezbjeđenju uslova za rad sportskih organizacija osnovanih u skladu sa zakonom, aktivnosti koju su u funkciji unaprjeđenja zdravlja i psiho-fizičkih sposobnosti djece, omladine i građana; obezbjeđivanju uslova za sprovodnje vannastavnih sportskih aktivnosti, pomaže i podstiče sportske organizacije na lokalnom nivou stvaranjem organizacionih, prostornih i drugih uslova za rad; vođenje interne evidencije sportskih organizacija i sportskih objekata na lokalnom nivou i druge aktivnosti utvrđene zakonom i propisima organa Opštine iz oblasti sporta.
- poslove obezbjeđivanja uslova i unapređenje djelatnosti zdravstvene zaštite, socijalne i dječije zaštite, primjene propisa i drugih akata iz oblasti socijalne i dječije zaštite, kućna njega i pomoć starim i invalidnim licima, staranje o ostvarivanju njihovih prava iz ove oblasti, vodi postupak za ostvarivanje prava iz oblasti socijalne zaštite (jednokratna novčana pomoć i vanredna pomoć), stara se o ostvarivanju dječje zaštite koja se odnosi na odmor i rekreaciju, smještaj i ishranu djece i drugim dodatnim oblicima dječje zaštite koje propiše Opština; prati i učestvuje u obezbjeđivanju uslova za ostvarivanje i unapređenje primarne zdravstvene zaštite iniciranjem, predlaganjem i planiranjem mjera u ovoj oblasti, a koje su od neposrednog interesa za lokalno stanovništvo;
- zaštitu manjinskih prava; priprema razvojnih planova i programa u oblastima socijalne i dječije zaštite, rodne ravnopravnosti i programa obezbjeđenja alternativnog smještaja, prava RE zajednice, žrtava nasilja, LGBT zajednice i drugih programskih i planskih akata iz djelokruga organa;
- praćenje sprovođenja mjera na srazmjernoj zastupljenosti manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica u organima i službama i zapošljavanju lica sa invaliditetom;
- obezbjeđivanje novčane naknade za novorođenčad; obezbjeđivanje prava na besplatni školski pribor za korisnike MOP-a i za djecu bez roditeljskog staranja, ostvarivanje prava na odmor, polumaturske i maturske ekskurzije i rekreaciju školske djece pod povoljnim uslovima i drugim dodatnim oblicima dječje zaštite koje propiše opština i drugih prava i usluga u skladu sa Odlukom o pravima iz socijalne i dječije zaštite; vođenje evidencija o korisnicima prava iz dječje i socijalne zaštite;
- vrši trezorsko poslovanje za ovaj organ i za javne službe koje su u nadležnosti ovog sekretarijata, a čiji je osnivač Opština Budva; trezorsko poslovanje koje se odnosi na materijalna davanja propisana zakonskim i opštim aktima iz okvira djelatnosti ovog Sekretarijata.
- vršenje upravnog nadzora i poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim službama u ovim oblastima; davanje mišljenja, pripremanje prijedloga akata o davanju saglasnosti na statut, program rada, izvještaj o radu i izvještaj o finansijskom poslovanju javnih službi iz ovih oblasti čiji je osnivač Opština; davanjem mišljenja i prijedloga mjera u vezi sa informativnim i drugim materijalima javnih službi iz ovih oblasti koji se dostavlja Skupštini i predsjedniku Opštine;
- rješavanje o priznavanju prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, vodi evidenciju o broju korisnika i vrsti tih prava;
- rješavanje pitanja raseljenih i interno raseljenih lica sa nadležnim organima državne uprave;
- u okviru organizacione jedinice Kancelarija za prevenciju bolesti zavisnosti i mlade vrše se poslovi koji se odnose na: sprovođenje aktivnosti i preduzimanje mjera iz oblasti prevencije zloupotreba droga - bolesti zavisnosti, planiranje i sprovođenje omladinske politike u opštini u cilju poboljšanja položaja mladih u skladu sa zakonom i propisima organa Opštine iz ovih oblasti;
- vršenje poslova u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga ovog Sekretarijata;
- pripremanje informativnih i drugih stručnih materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine iz djelokruga poslova ovog Sekretarijata;
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata;
- priprema dijela Kadrovskog plana koji se odnosi na zaposlene u Sekretarijatu i dostavljanje istog organu nadležnom za upravljanje ljudskim resursima;
- odlučivanje o pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta;
- pripremanje Plana korišćenja godišnjig odmora u ovom organu;
- sprovođenje procesa ocenjivanja rada službenika i namještenika u organu,
- donošenje rješenja o radnom status i pravima iz radnog odnosa zaposlenih u ovom Sekretarijatu;
- planiranje i omogućavanje stručnog osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika u skladu sa programima stručnog osposobljavanja i usavršavanja utvrđenim Zakonom o lokalnoj samoupravi, donošenje odlike o pokretanju disciplinskog postupka protiv lokalnog službenika odnosno namještenika i izricanje disciplinske mjere za lakšu povredu službene dužnosti, vršenje nadzora i kontrole rada službenika i namještenika u Sekretarijatu, vršenja nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- obezbijeđenje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine, u skladu zakonom i opštinskim propisima, akata iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Sekretarijata;
- izrada i sprovođenje strateških, programskih i planskih akata iz djelokruga poslova ovog organa; saradnju sa državnim organima,drugim pravnim licima i institucijama u okviru djelokruga poslova ovog organa;
- i druge poslove iz svog djelokruga, utvrđene zakonom i drugim propisima.
(Odluka o organizaciji i načinu rada lokalne uprave opštine Budva
"Službenom listu CG - Opštinski propisi", br. 12/2022 od 30.3.2022.)