Uprava lokalnih javnih prihoda
Uprava lokalnih javnih prihoda vrši poslove uprave koji se odnose na:
- pripremanje propisa kojima se utvrđuju lokalni javni prihodi (porezi, prirezi, takse i naknade) i analizira efekte primjene tih propisa u cilju predlaganja odgovarajuće fiskalne politike; priprema informativne i druge stručne materijale za predsjednika Opštine i Skupštinu; priprema: stručna mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa u ovoj oblasti i vrši druge poslove iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- utvrđivanje, naplatu i kontrolu lokalnih javnih prihoda i to: lokalnih administrativnih taksi; poreza na nepokretnosti, boravišne i turističke takse, članskog doprinosa, prireza porezu na dohodak fizičkih lica, lokalne komunalne takse; naknadu za korišćenje opštinskih puteva;
- vodi registar poreskih obveznika i redovno usaglašava stanje registra sa registrom nepokretnosti koji vodi Uprava za nekretnine; propisuje oblik i sadržaj poreske prijave; preduzima mjere naplate lokalnih javnih prihoda (hipoteka, zaloga, zabrana prenosa);
- propisuje oblik i sadržaj poreske prijave;
- vrši plenidbu i prodaju pokretne i nepokretne imovine;
- predlaže izdavanje privremene mjere zabrane raspolaganja imovinom;
- priprema periodične izvještaje i informacije o stepenu realizacije lokalnih javnih prihoda;
- vrši evidenciju naplaćenih lokalnih javnih prihoda;
- inspekcijski nadzor u cilju utvrđivanja činjenica bitnih za oporezivanje poreskih obveznika u skladu sa ovlašćenjima iz zakona kojima se uređuju pojedine vrste poreza;
- poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada ove Uprave;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji Uprave; odlučivanje o izboru, raspoređivanju i drugim poslovima iz oblasti zasnivanja i prestanka radnog odnosa službenika i namještenika u Upravi; odlučivanje o kojeficijentu; donošenje Rješenja o zaradama zaposlenih u ovoj Upravi; odlučivanje o pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta; ocijenjivanje rada i rezultata rada službenika i namještenika u Upravi; planiranje i odlučivanje o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnom usavršavanju i ugovoranju u vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog; vršenje nadzora i kontrole rada službenika i namještenika u Upravi; podnošenje inicijative za sprovođenje disciplinskog postupka i donošenje odluke o diciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih zakonom; vršenje nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- obezbijeđivanje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine akata u skladu zakonom i opštinskim propisima iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Uprave; poslove na realizaciji usvojenih akcionih planova i strategija razvoja; poslove pripreme faktura i izvještavanja prema trezoru na propisanim obrascima; poslove pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima; saradnju sa državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada; vršenje drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima