Sekretarijat za komunalno-stambene poslove
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove vrši slijedeće poslove uprave:
-
- priprema nacrte i prijedloge propisa iz komunalno- stambene oblasti;
- vodi evidenciju naziva, granica naselja, ulica i trgova i određuje broj zgrada, vodi
evidenciju komunalnih i otpadnih voda korisnika i zagađivača vodoprivrednih objekata i
postrojenja;
- rješava u slučaju useljenja u posebne ili zajedničke djelove stambene zgrade bez pravnog
osnova ili ako taj osnov prestane, priprema propise o kućnom redu, prati organizovanje organa u
stambenim zgradama i preduzima mjere za organizovanje, vodi registar upravnika i predlaže
imenovanje privremenog upravnika stambene zgrade, vodi registar vlasnika stambenih zgrada i
njihovih posebnih djel ova, vodi registar pravila o međusobnim odnosima vlasnika, prati stanje
održavanja stambenih zgrada i obezbjeđuje izvođenje hitnih radova u skladu sa zakonom, vrši
druge poslove iz oblasti stambenih odnosa u skladu sa Zakonom o svojinsko - pravnim odnosima i
Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada;
- upravlja, izdaje u zakup i održava stambene zgrade i stanove koji su svojina Opštine Budva;
- priprema propise i vrši druge upravne poslove kojima se uređuju komunalne djelatnosti:
javna čistoća, javna rasvjeta, uređivanje i održavanje parkova i drugih javnih površina, održavanja
i uređivanja groblja;
- vrši upravni nadzor i poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim
službama u ovim oblastima; daje mišljenje, priprema prijedlog akta o d avanju saglasnosti na
statut, program rada, izvještaj o radu i izvještaj o finansijskom poslovanju javnih službi iz ovih
oblasti čiji je osnivač Opština; daje mišljenje i prijedlog mjera u vezi sa informativnim i drugim
materijalima javnih službi iz ovih oblasti koji se dostavljaju Skupštini i predsjedniku Opštine;
- priprema informativne i druge stručne materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- priprema stručna mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i
zakonitosti opštinskih propisa;
- priprema propise kojima se uređuju poslovi održavanja, zaštite, korišćenja i upravljanja
opštinskim putevima (lokalni putevi i ulice u naseljima, kao i nekategorisani putevi) i vrši poslove
uprave u skladu sa Zakonom i drugim propisima;
- priprema propise kojima se uređuje javni prevoz putnika u gradskom i prigradskom
linijskom i vanlinijskom saobraćaju, predlaže projekat regulacije saobraćaja i izmjena u režimu
saobraćaja, izdaje saobraćajne saglasnosti i vrši poslove uprave u skladu sa Za konom i drugim
propisima;
- utvrđuje uslove i izdaje odobrenja za privremeno postavljanje zaštitnih ograda i drugih
komunalnih objekata duž saobraćajnih površina, izdaje odobrenja i uslove za prekopavanje javnih
površina namjenjenih za saobraćaj vozila i p ješaka, izdaje odobrenje za kretanje motornih vozila u
zabranjenim zonama, kao i odobrenja za autobuska stajališta;
- donosi Plan linija i druge podatke u vezi sa izborom prevoznika za obavljanje javnog
prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju;
- registruje i ovjerava red vožnje po pojedinim linijama;
- prati stanje održavanja, korišćenja i zaštite opštinskih puteva i komunalnih objekata i vrši
poslove uprave u skladu sa Zakonom i drugim propisima;
- ostvaruje neposrednu saradnju sa nevladinim organizacijama povodom pitanja iz svoje
nadležnosti u cilju realizacije programa u navedenoj oblasti;
- vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada ovog Sekretarijata;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata;
odlučivanje o izboru, raspoređivanju i drugim poslovima iz oblasti zasnivanja i prestanka radnog
odnosa službenika i namještenika u Sekretarijatu; odlučivanje o kojeficijentu; odlučivanje o
pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta; ocijenjivanje rada i rezultata rada
službenika i namještenika u Sekretarijatu; planiranje i odlučivanje o stručnom osposobljavanju i
usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnom usavršavanju i ugovoranju u
vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog; vršenje nadzora i kontrole rada službenika i
namještenika u Sekretarijatu, podnošenje inicijative za sprovođenje disciplinskog postupka i
donošenje odluke o diciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih
zakonom; vršenja nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa
zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- obezbjeđenje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i
aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine akata u skladu zakonom i
opštinskim propis ima iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno- tehničkih poslova za potrebe komisija i
radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa
sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Sekretarijata; poslove na realizaciji
usvojenih akcionih planova i strategija razvoja; poslove pripreme faktura i izvještavanja prema
trezoru na propisanim obrascima; pos love pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za
potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima; saradnju sa
državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada; vršenje drugih
poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima.