Sekretarijat za finansije
Sekretarijat za finansije vrši poslove uprave koji se odnose na:
- pripremanje, planiranje i izradu nacrta budžeta Opštine; pripremanje izvještaja o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu i predlaganje smjernica na osnovu kojih se planiraju prihodi i rashodi za narednu godinu, koje utvrđuje predsjednik Opštine; izrađivanje stručnih uputstava o ciljevima i smjernicama potrošačkih jedinica radi pripremanja budžeta; propisivanje bližeg sadržaja i forme zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava; utvrđivanje nacrta Odluke o privremenom finansiranju; praćenje korišćenja sredstava potrošačkih jedinica po dinamici koju odobri predsjednik Opštine; praćenje izvršenja budžeta Opštine; pripremanje planova izvršenja budžeta, završnog računa budžeta i odluke o zaduživanju Opštine; pripremanje propisa u vezi raspisivanja opštinskog zajma; vršenje poslova oko uvođenja opštinskog samodoprinosa;
- pripremanje i izvršavanje Budžeta;
- donošenje Rješenja o zaradama zaposlenih u ovom Sekretarijatu;
- vođenje evidencije o zaradama zaposlenih u organima lokalne uprave;
- obezbjeđivanje uslova za zaštitu potrošača;
- upravljanje konsolidovanim računom trezora, kao i podračunima i drugim računima i vodi evidenciju o postojećem dugu Opštine; odobravanje otvaranja podračuna i bliže određivanje načina korišćenja ovih računa; vođenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige; obavljanje finansijskog planiranja i upravljanja gotovinskim sredstvima; vršenje kontrole rashoda i izvršavanje budžeta; obračuna i isplate zarada i naknada službenika organa i službi, kao potrošačkih jedinica; upravljanje dugom i analiziranje zaduženosti, budžetsko računovodstvo i budžetsko izvještavanje;
- sarađivanje sa nevladinim organizacijama radi realizacije programa u oblastima za koje je osnovano;
- dostavljanje nadležnom Ministarstvu izvještaje u skladu sa propisima;
- upravni nadzor i poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim službama u ovim oblastima; davanje mišljenja, pripremanje prijedloga akata o davanju saglasnosti na statut, program rada, izvještaj o radu i izvještaj o finansijskom poslovanju javnih službi iz ovih oblasti čiji je osnivač Opština; davanje mišljenja i predlaganje mjera u vezi sa planiranjem prihoda i rashoda javnih ustanova i preduzeća čiji je osnivač Opština Budva; davanje prijedloga mjera u vezi sa informativnim i drugim materijalima javnih službi iz ovih oblasti koji se dostavljaju Skupštini i predsjedniku Opštine;
- saradnju sa nevladinim organizacijama iz djelokruga rada;
- poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada ovog Sekretarijata;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata; odlučivanje o izboru, raspoređivanju i drugim poslovima iz oblasti zasnivanja i prestanka radnog odnosa službenika i namještenika u Sekretarijatu; odlučivanje o kojeficijentu; odlučivanje o pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta; ocijenjivanje rada i rezultata rada službenika i namještenika u Sekretarijatu; planiranje i odlučivanje o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnom usavršavanju i ugovoranju u vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog; vršenje nadzora i kontrole rada službenika i namještenika u Sekretarijatu, podnošenje inicijative za sprovođenje disciplinskog postupka i donošenje odluke o diciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih zakonom; vršenja nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- obezbijeđivanje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine akata u skladu zakonom i opštinskim propisima iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Sekretarijata; poslove na realizaciji usvojenih akcionih planova i strategija razvoja; poslove pripreme faktura i izvještavanja prema trezoru na propisanim obrascima; poslove pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima; saradnju sa državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada; vršenje drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima;