Održana ReLOaD2 obuka za NVO: Kako pripremiti i voditi projekte
U Budvi je 6. i 7. aprila održana intenzivna obuka “Upravljanje projektnim ciklusom” u okviru projekta Regionalni program lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu 2 (ReLOaD2).
Opština Budva, koje zajedno s opštinama Kotor, Tivat i Herceg Novi čini klaster u ReLOaD2 programu, otvorila je Poziv nevladinim organizacijama za predaju projektnih prijedloga, a obuka je bila prilika da se NVO što bolje pripreme za projekte kojima bi aplicirali na konkurs.
Predstavnici nevladinih organizacija učestvovali su na dvodnevnoj obuci, koja je prisutnima približila projektni proces EU i pisanje prijedloga projekata u skladu sa Metodologijom za transparentnu dodjelu sredstava NVO. Uz pomoć trenera, NVO su unaprijedile i svoje pojedinačne projektne ideje.
Osim obuke, ReLOaD2 program predviđa i mentorsku podršku potencijalnim aplikantima, što podrazumijeva da će nevladine organizacije imati stručne konsultante dok pripremaju aplikaciju za Konkurs.
Rok za podnošenje projektnih prijedloga za organizacije iz klastera “Coastal Mates” je 27. april 2022. godine.
Regionalni program lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu 2 (ReLOaD2), ima za cilj jačanje participativnih demokratija u regionu i to osnaživanjem nevladinog sektora i stimulisanjem pravnog i finansijskog okruženja za civilni sektor.
Program finansira Evropska unija iz sredstava Multi-Country Civil Society Facility uz sufinansiranje UNDP-a i lokalnih samouprava koje će biti obuhvaćene programom. U drugoj fazi ReLOaD programa koji traje do 2024, partnerske opštine u Crnoj Gori podijeljene su u pet klastera:
Tara – opštine Mojkovac, Kolašin i Pljevlja,
Coastal Mates – opštine Budva, Herceg Novi, Kotor i Tivat,
Zajedno za sjever – opštine Andrijevica i Berane,
Zajedno Nikšić i Plužine – opštine Nikšić i Plužine,
Središnji region – Glavni grad Podgorica, Prijestonica Cetinje, opština u okviru Glavnog grada Podgorica – Golubovci i Opština Danilovgrad.
Više informacija o ReLOaD2 Konkursu pronaći ćete na ovom linku ili na sajtu UNDP-a.