Sekretarijat za lokalnu samoupravu
Sekretarijat za lokalnu samoupravu vrši poslove uprave koji se odnose na:
- praćenje i unapredjenje sistema lokalne samouprave koji se vrši na nivou posebne organizacione jedinice, a ostvaruje se kroz: predlaganje i izra du propisa koji se odnose na sistem lokalne samouprave i organizaciju i rad organa lokalne uprave i mjesnih zajednica; daje mišljenje u postupku pripreme i učestvuje u izradi propisa koje donosi Skupština i akata koje donosi Predsjednik Opštine iz djelokruga rada organa; davanje mišljenja na nacrt i prijedlog izmjene zakona i drugih propisa iz nadležnosti organa koji se dostavljaju na izjašnjavanje Opštini; učestvuje u radu radnih tijela koji se bave unapredjenjem i racionalizacijom rada lokalne uprave; obavlja stručne i administrativno- tehničke poslove za rad komisija i savjeta i drugih organa koji se bave djelatnošću koji je u opisu organa.
- poslove upravljanja kadrovima – vrši se na nivou posebne unutrašnje organizacione jedinice, a ostvaruje se kroz sprovođenje Zakona o državnim službenicima i namještenicima i drugih propisa o državnim i lokalnim službenicima i namještenicima kao i posebnih propisa iz oblasti rada; praćenje i ocenjivanje rada službenika i namještenika u organu i upućivanje ostalih organa lokalne samouprave i lokalne uprave u procedure po istom i kroz evidentiranje ocijena u kadrovskom informacionom sistemu; pripremanje prijedloga programa stručnog usavršavanja službenika i namještenika; koordinira sve tehničke aktivnosti u vezi sa obukom i usavršavanjem kadrova i potrebnm evidencijama; pripremu plana rada, analize, izvještaja i informacija u oblasti upravljanja kadrovima; sarađivanje sa državnim i drugim organima za upravljanje kadrovima -Upravom za kadrove Crne Gore i Zajednicom opština Crne Gore i u ostvarivanju ostalih utvrđenih nadležnosti iz ove obasti; pripremu plana, analize, izvještaja i informacije u obasti upravljanja kadrovima; vođenje centralne kadrovske evidencije i druge evidencije iz ove oblasti, kao i izvještavanje po pred metnom; evidenciju internog tržišta rada, kao i izvještavanje po predmetnom poslu; evidenciju službenika na raspolaganju, kao i izvještavanje po predmetnom poslu; utvrđivanjem forme rješenja kojim se utvrđuju prava i obaveza lokalnog službenika/namještenika na raspolaganju; evidenciju o programima posebnog stručnog usavršavanja i ugovora o posebnom stručnom usavršavanju, kao i izvještavanje po predmetnom poslu; učestvovanje u radu komisije za provjeru sposobnosti za vršenje poslova radnog mjesta; obavljanje administrativno- tehničkih poslova u vezi oglašavanja slobodnih radnih mjesta, kao i u vezi obaveznog socijalnog i zdravstvenog osiguranja; vođenje postupka za izdavanje radnih knjižica; evidencije dolaska i odlaska lokalnih funkcionera/službenika/namješte nika na posao u toku i van radnog vremena u cilju utvrđivanja radne discilpine i evidencije radnih sati radi dostave podataka organu uprave nadležnom za poslove finansija; izradu riješenja i predlaganje akata u vezi sa procedurama iz radnog odnosa, kao i u vezi sa procedurom izdavanja radnih knjižica.
- izradu predloga pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata; odlučivanje o izboru, raspoređivanju i drugim poslovima iz oblasti zasnivanja i prestanka radnog odnosa službenika i nam ještenika u Sekretarijatu; odlučivanje o kojeficijentu; odlučivanje o pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta; ocijenjivanje rada i rezultata rada službenika i namještenika u Sekretarijatu; planiranje i odlučivanje o stručnom osposob ljavanju i usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnom usavršavanju i ugovoranju u vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog; vršenje nadzora i kontrole rada službenika i namještenika u Sekretarijatu, podnošenje inicijative za spro vođenje disciplinskog postupka i donošenje odluke o diciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih zakonom; vršenja nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- poslovi opšte uprave – građanska stanja ostvaruje se kroz: vođenje i ažuriranje biračkog spiska; stručne i administrativno- tehničke poslove za sprovođenje izbora; referenduma i uvođenje samodoprinosa; saradnju sa drugim državnim i ostalim organima koji vode službenu evidenciju o građanima; vođenje matičnog registra vjenčanih i izdavanje izvoda iz istog; zaključivanje brakova i administrativno- tehničke i druge poslove iz građanskih stanja, kao i poslove iz prenijete nadležnosti.
- ostvarivanje saradnje sa nevladinim organizacijama i mjesnim zajednicama vrši se na nivou posebne organizacione jedinice i ostvaruje se kroz saradnju sa mjesnim zajednicama, nevladinim organizacijama i ostalim udruženjima civilnog sektora i građanima, koje prate razvoj lokalne samouprave iz djelokruga rada ovog organa, a u cilju poboljšanja komunikacije izmedju Opštine i ovih organizacija; vrši predlaganje akata za unaprijeđenje principa partcipativnosti u Opštini Budva i druge poslove iz nadležnosti Opštine u ovoj ob lasti. Obavlja administrativno –tehničke poslove u vezi sa osnivanjem i organizacijom mjesnih zajednica i usklađivanje i usmjeravanje rada mjesnih zajednica u vršenju poslova od neposrednog i zajedničkog interesa za građane; vođenje registra mjesnih zajed nica i mjesnih centara; organizaciju i vršenje stručnih i administrativno- tehničkih poslova za mjesne zajednice i druge poslove koji proističu iz komunikacije sa građanima.
- zajedničke poslove koji se vrše na nivou posebne unutrašnje organizacione jedini ce ostvaruju se kroz: poslove tekućeg i investiciono- tehničkog održavanja objekata u kojima su smješteni organi lokalne samouprave i lokalne uprave; poslove osiguranja službenika i namještenika i imovine lokalne samouprave i lokalne uprave; administrativno - tehničke poslove u vezi sa izradom i upotrebom pečata Opštine i njenih organa i upotrebom simbola; poslove nabavke kancelarijskog potrošnog i drugog materijala, sitnog inventara, opreme i drugih roba i usluga; poslove kopiranja, skeniranja i povezivanja štampanih materijala za potrebe svih organa lokalne samouprave i lokalne uprave; poslove evidencije korišćenja, održavanja i evidencije službenih vozila; poslove pružanja ugostiteljskih usluga; poslove koordinacije i održavanja higijene svih službenih prostorija poslovne zgrade Opštine; poslove održavanja i koordiniranja zaštite imovine i lica u službenim prostorijama Opštine; poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz dijelokruga Sekretarijata; poslove pripreme faktura i izvještavanja prema trezoru na propisanim obrascima; obavljanje i drugih poslova koje su u nadležnosti Opštine u oblasti pomoćnih poslova;
- poslovi kancelarijskog poslovanja, arhivske djelatnosti i informisanja stra naka vrše se na nivou posebne unutrašnje organizacione jedinice – Gradjanski biro. Građanski biro obuhvata tri odsjeka: Odsjek za kancelarijsko poslovanje – Pisarnicu, Odsjek za arhivu i Biro za informisanje i za komunikaciju sa gradjanima:
- Informisanje građana o procedurama za ostvarivanje prava pred organima lokalne uprave, važećim propisima na nivou opštine (procedure podnošenja zahtjeva, važeće lokalne administrativne takse i sl.) i izdavanje informativnog materijala (vodiča za građane, uputstava i sličnog promo materijala);
- prijem svih vrsta zahtijeva od strane gradjana i evidentiranje istih u djelovodnik/elektronski djelovodnik ili u upisnik prvostepenog upravnog postupka/ elektronski upisnik provostepenog upravnog postupka;
- obrada i sistematizovanje zahtijeva kroz otpremanje (elektronsko/putem internih dostavnih knjiga) istih do organa u čijoj su nadležnosti;
- praćenje kretanja upravnih i drugih predmeta, putem redovnog ažuriranja djelovodnika i upisnika, razvođenja predmeta i ar hiviranja istog;
- obavještavanje stranaka o statusu njihovog predmeta i uručivanje rješenja, zaključaka, uvjerenja iz službene evidencije i drugih akata strankama u ime organa lokalne uprave;
- ovjera potpisa, rukopisa, prepisa i fotokopija dokumenata i izdavanje potvrde o životu radi ostvarivanja redovnih mjesečnih primanja (penzija i drugo) iz zemlje i inostranstva;
- izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju;
- evidentiranje, preuzimanje, sređivanje, obrađivanje, čuvanje i korišćenje regitraturske i arhivske gradje;
- odabiranje arhivske građe i izlučivanje bezvrijednog registraturskog materijala i sprovođenje postupka izlučivanja bezvrijednog registraturskog materijala u skladu sa zakonom i propisima;
- predaje arhivske građe d ržavnom arhivu;
- vođenje propisane arhivske evidencije, priprema liste kategorija registratuske građe i saradnje sa nadležnim državnim i ostalim organima iz ove oblasti;
- poslovi prijema, zavođenja, razvođenja, predaje – otpreme pismena preko poštanske službe;
- poslovi interne i eksterne dostave pismena;
- poslovi praćenja i analize stanja, predlaganje mjere u vezi organizacijie i rada organa lokalne uprave, u vezi sa ostvarivanjem funkcije Građanskog biroa i unaprijeđenjem elektronske uprave u Opštini Budva;
- vršenje poslova u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga ovog Sekretarijata;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijale za Skupštinu i predsjednika Opštine;
- obezbijeđenje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- objavljivanje na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine akata u skladu zakonom i opštinskim propisima iz svog djelokruga rada;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno- tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove na realizaciji usvojenih akcionih planova i strategija razvoja; poslove pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima; saradnju sa državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada;
- vršenje drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima .