Sekretarijat za urbanizam i održivi razvoj
Sekretarijat za urbanizam i održivi razvoj vrši poslove koji se odnose na:
-
- rješavanje po zahtjevima za legalizaciju objekata ili djelova objekata i sprovođenje upravnih postupaka po zahtjevima za legalizaciju;
- rješavanje po zahtjevima za pretvaranje zajedničkih djelova zgrade u stan, kao i za pretvaranje posebnih i zajedničkih djelova stambene zgrade u stambeni i poslovni prostor;
- kao povjerene poslove: rješavanje po zahtjevima za izdavanje urbanističko – tehničkih uslova za izgradnju i rekonstrukciju objekata, na osnovu planova detaljne razrade (DUP-a, UP-a i LSL-a) i za izdavanje urbanističko – tehničkih uslova za rekonstrukciju objekta na osnovu propisanih opštih smjernica u Planu posebne namjene za obalno područje;
- rješavanje po zahtjevima za izdavanje urbanističko – tehničkih uslova za postavljanje i izgradnju pomoćnih objekata, u skladu sa zakonom i važećom odlukom SO Budva (do stupanja na snagu Plana generalne regulacije);
- rješavanje po zahtjevima za izdavanje urbanističko – tehničkih uslova za postavljanje i izgradnju pristupnih rampi i liftova za pristup i kretanje lica smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom na teritoriji opštine Budva u skladu sa zakonom i važećom odlukom SO Budva (do stupanja na snagu Plana generalne regulacije);
- rješavanje po zahtjevima za izdavanje odobrenja za izgradnju, odnosno postavljanje pomoćnih objekata ( do stupanja na snagu Plana generalne regulacije);
- rješavanje po zahtjevima za izdavanje odobrenja za izgradnju, odnosno postavljanje pristupnih rampi i liftova za pristup i kretanje lica smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom na teritoriji opštine Budva (do stupanja na snagu Plana generalne regulacije);
- učestvuje u pripremi predloga Odluka za izgradnju lokalnih objekata od opšteg interesa u saradnji sa Sekretarijatom za investicije (do donošenja Plana generalne regulacije);
- izdavanje izvoda iz planske dokumentacije;
- rješavanje po zahtjevima za izdavanje upotrebne dozvole za izgrađene objekte ili djelove objekata, na osnovu prethodno izdate građevinske dozvole i donošenje rješenja o formiranju Komisije za tehnički pregled izgrađenih objekata;
- vođenje registra izdatih građevinskih i upotrebnih dozvola;
- vođenje registra izdatih rješenja o legalizaciji objekata ili djelova objekata;
- izdavanje uvjerenja o činjenicama za koje ovaj Sekretarijat vodi registar, u skladu sa Zakonom o upravnom postupku;
- sprovođenje postupka izrade Programa postavljanja i izgradnje privremenih objekata;
- izdavanje urbanističko- tehničkih uslova za postavljanje i izgradnju privremenih objekata na javnim površinama i zemljištu u privatnoj svojini u skladu sa važećim Programom;
- sprovođenje politike i uspostavljanje sistema zaštite i unapređenja životne sredine;
- izrada strateških dokumenata u oblasti održivog razvoja i zaštite životne sredine i izrada i praćenje implementacije lokalnih planova zaštite životne sredine, pripremanje izvještaja o stanju životne sredine;
- koordiniranje aktivnostima koje se odnose na unapređenje i zaštitu životne sredine od štetnih uticaja;
- sprovođenje postupaka i odlučivanje po zahtjevima o potrebi procjene uticaja za projekte koji mogu imati uticaja na životnu sredinu i za koje je procjena obavezna, kao i sprovođenje postupka procjene uticaja na životnu sredinu za projekte za koje saglasnosti i odobrenja i dozvole izdaju drugi organi opštine;
- odlučivanje o sadržini elaborata o procjeni uticaja projekta na životnu sredinu, organizovanje javne rasprave na elaborat, donošenje odluke o obrazovanju Komisije za utvrđivanje obima i sadržaja elaborata i ocjenu elaborata, donošenje odluke o davanju saglasnosti, odnosno o odluke o odbijanju zahtjeva za davanje saglasnosti na elaborat, vođenje evidencije o postupcima o odlukama o davanju saglasnosti i odbijanju zahtjeva za davanje saglasnosti na elaborat;
- odlučivanje o davanju saglasnosti na izvještaj o strateškoj procjeni uticaja na životnu sredinu za planove i programe koje donosi Opština;
- praćenje sprovođenja zakona o integrisanom sprečavanju i kontrolisanje zagađivanja životne sredine i izdavanje integrisane dozvole;
- utvrđivanje akustičnog zoniranja radi definisanja akustičnih zona u cilju zaštite ljudi od buke;
- unapređenje i zaštita prirode i prirodnih dobara, obavljanje poslova koji se odnose na razvrstavanje zaštićenih prirodnih dobara od lokalnog značaja, odnosno odlučivanje o stepenu zaštite na osnovu Studije zaštite, vođenje postupka radi proglašenja revizije statusa zaštićenih prirodnih dobara na teritoriji opštine, utvrđivanje uslova upravljača u pogledu stručne kadrovske i organizacione osposobljenosti za obavljanje poslova zaštite, unapređenja promovisanja i održivog razvoja zaštićenog prirodnog dobra;
- koordiniranje u projektima zaštite i sanacije ugroženih područja na teritoriji opštine;
- pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu opštine i predsjednika Opštine za poslove iz domena nadležnosti ovog Sekretarijata;
- vršenje poslova u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga svoga rada;
- ostvarivanje saradnje sa organima uprave i drugim institucijama i pravnim licima u okviru djelokruga svoga rada;
- poslove na realizaciji usvojenih akcionih planova i strategije razvoja za poslove iz domena nadležnosti ovog Sekretarijata;
- obezbjeđivanje učešća javnosti u donošenja akata od zajedničkog interesa i ostalim aktima i aktivnostima u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;
- poslove pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti za potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po zahtjevu stranke u skladu sa važećim propisima;
- objavljivanje akata na zvaničnoj internet prezentaciji Opštine, akata u skladu sa Zakonom i opštinskim propisima iz svog djelokruga rada;
- pripremu elektronske baze podataka za poslove iz domena svoje nadležnosti u cilju formiranja i vođenja informacionog sistema o prostoru Opštine Budva;
- ostvarivanje saradnje sa NVO povodom pitanja iz svoje nadležnosti;
- izradu predloga Pravilnika o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji sekretarijata;
- priprema dijela Kadrovskog plana koji se odnosi na zaposlene u Sekretarijatu i dostavljanje istog nadležnom organu za upravljanje ljudskim resursima;
- odlučivanje o pokretanju internog i javnog oglasa radi popune radnih mjesta;
- pripremanje Plana korišćenja godišnjih odmora u ovom organu;
- sprovođenje procesa ocjenjivanja rada službenika i namještenika u organu;
- donošenje rešenja o radnom statusu i pravima iz radnog odnosa zaposlenih u ovom Sekretarijatu;
- priprema i donošenje rešenja o zaradama zaposlenih u ovom Sekretarijatu;
- ocjenjivanje rada i rezultata rada službenika i namještenika u ovom Sekretarijatu, planiranje i odlučivanje o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika, kao i posebnom stručnomusavršavanju i ugovaranju u vezi sa istim, u toku radnog odnosa zaposlenog, vršenje nadzora i kontrole rada službenika i namještenika u Sekretarijatu, podnošenje inicijative za sprovođenje disciplinskog postupka i donošenje odluke o disciplinskoj mjeri, kao i vršenje drugih disciplinskih ovlašćenja predviđenih zakonom, vršenja nadzora i kontrole pravilnog korišćenja imovine i sredstava za rad u skladu sa zakonom i posebnim opštinskim propisima;
- organizaciju i vršenje stručnih i administrativno – tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;
- poslove obrade standardnih obrazaca, pripreme plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz djelokruga ovog Sekretarijata;
- vršenje drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovim oblastima.
Posebna unutrašnja organizaciona jedinica Sekretarijata za urbanizam i održivi razvoj čine:
- Sektor za opšte, pravne i kadrovske poslove,
- Sektor za urbanizam,
- Sektor za održivi razvoj,
- Sektor za zaštitu životne sredine,
- Sektor za kulturna dobra.
Sektor za opšte, pravne i kadrovske poslove
- Učestvuje u izradi nacrta i predloga odluka i drugih akata iz nadležnosti ovog Sekretarijata, a isti se donose od strane Skupštine opštine Budva kao lokalni propisi;
- Prati izmjene zakona i drugih propisa koji se odnose na poslove iz nadležnosti Sekretarijata, a sve u cilju blagovremene i adekvatne primjene novih zakonskih rješenja;
- Priprema stručna pravna mišljenja u vezi zahtjeva koje ovom Sekretarijatu podnose nadležni državni i lokalni organi uprave, kao i građani;
- Vodi upravne postupke po zahtjevima za legalizaciju objekata ili djelova objekata;
- Vodi upravni postupak po zahtjevima za izdavanje upotrebnih dozvola i priprema rješenja o formiranju Komisije za vršenje tehničkog pregleda izgrađenog objekta;
- Vodi upravne postupke po zahtjevima za pretvaranje zajedničkih djelova zgrade u stan ili pretvaranje posebnih zajedničkih djelova stambene zgrade u stambeni i poslovni prostor;
- Vodi upravne postupke po zahtjevima za izgradnju pomoćnih i pristupnih objekata;
- U postupku izdavanja dozvole za izgradnju lokalnih objekata od opšteg interesa pribavlja, po službenoj dužnosti, potrebne saglasnosti na projektnu dokumentaciju od nadležnih institucija;
Sektor za urbanizam
- Učestvuje u izradi nacrta i predloga odluka, i drugih akata iz nadležnosti ovog Sekretarijata, a isti se donose od strane Skupštine opštine Budva kao lokalni propisi;
- Priprema i izdaje urbanističko – tehničke uslove za izgradnju objekata na osnovu lokalnih planskih dokumjenata (DUP-a, UP-a i LSL-a), uz sprovođenje Zakonom predviđene procedure;
- Priprema i izdaje urbanističko – tehničke uslove za izgradnju pomoćnih objekata, postavljanje privremenih objekata, postavljanje i izgradnju pristupnih objekata (rampe i liftovi) za lica smanjene pokretljivosti;
- Priprema i izdaje uvjerenja i izvode iz planskih dokumenata;
- Učestvuje u izradi plana i programa rada Sekretarijata i stara se o blagovremenom izvršenju istih za oblast poslova koje vrši;
- Priprema stručna mišljenja u vezi zahtjeva koje ovom Sekretarijatu podnose nadležni državni i lokalni organi uprave, a odnose se na urbanistička pitanja;
- Učestvuje u pripremi Izvještaja o radu Sekretarijata i Izvještaja o stanju uređenja prostora;
- Učestvuje u pripremi Predloga odluka za izgradnju lokalnih objekata od opšteg interesa;
Sektor za održivi razvoj
- Priprema izradu i sprovođenje Programa poboljšanja održivog razvoja i energetske efijasnosti jedinica lokalne samouprave;
- Priprema izradu Plana poboljšanja održivog razvoja i energetske efikasnosti u opštini;
- Vodi upravni postupak iz oblasti održivog razvoja;
- Vođenje informacionog Sistema održivog razvoja i energetske efikasnosti;
- Koordinira aktivnostima za potrebe pribavljanja sertifikata o energetskim karakteristikama za objekte jedinica lokalne samouprave i objekte javnih službi čiji je osnivač Opština;
- Predlaže plan podsticajnih mjera za unapređenje održivog razvoja opštine i energetske efikasnosti;
- Prati sprovođenje ciljeva održivog razvoja (i pratećih indikatora održivog razvoja),
- Učestvuje u donošenju zaključaka i preporuka za planiranje i sprovođenje politike održivog razvoja,
- Promoviše politiku održivog razvoja,
- Učestvuje u izradi i implementaciji programa poboljšanja održivog razvoja i energetske efikasnosti za potrebe grada,
- Sarađuje sa ostalim organima lokalne uprave iz djelokruga zajedničkog poslovanja, kao i sa pravnim i fizičkim licima i drugim subjektima koji učestvuju u poslovima održivog razvoja;
Sektor za zaštitu životne sredine
- Priprema i prati sprovođenje Lokalnog plana zaštite životne sredine;
- Vodi upravni postupak iz oblasti zaštite životne sredine;
- Priprema Izvještaj o stanju životne sredine;
- Priprema i prati postupak u skladu sa zakonskim propisima iz oblasti zaštite životne sredine;
- Odlučuje o davanju saglasnosti na Izvještaj o strateškoj procjeni uticaja planskih dokumenata;
- Sprovodi postupak pripreme i izrade izvještaja, planova i programa iz oblasti zaštite životne sredine i koordinira aktivnosti koje se odnose na unapređenje iste;
- Učestvuje u izradi i sprovodi program monitoringa svih segmenata životne sredine;
- Pokreće i prati postupak izrade stručne podloge – studije zaštite za proglašenje određenih kategorija prirodnog dobra i koordinira projekte zaštite i sanacije ugroženih područja;
- Uspostavlja i vodi katastar zagađivača;
- Priprema i izrađuje kartu buke;
- Odlučuje o potrebi procjene uticaja projekta na životnu sredinu za projekte za koje saglasnosti, odobrenja i dozvole izdaju drugi organi lokalne uprave;
- Organizuje javnu raspravu o Elaboratu procjene uticaja na životnu sredinu i daje saglasnost na isti;
- Prati sprovođenje zakona o integrisanjom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine i izdaje integrisane dozvole;
- Prati i sprovodi zakone i druge posebne propise kojima se reguliše zaštita životne sredine;
- Učestvuje u pripremi Izvještaja o radu Sekretarijata, Izvještaju o stanju uređenja prostora i u izradi Plana postavljanja privremenih objekata;
- Vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada Sektora;
Sektor za kulturna dobra
- Sarađuje sa Upravom za zaštitu kulturnih dobara Crne Gore u svim projektima koje Opština Budva realizuje u cilju očuvanja i unapređenja kulturnih dobara;
- Prati sprovođenje zakona i podzakonskih akata koje se odnose na kulturna dobra, a iz nadležnosti su organa lokalne uprave i predlaže izradu lokalnih propisa za kulturna dobra;
- Sarađuje sa nadležnim organima uprave, međunarodnim institucijama i nevladinim sektorom koji se bave poslovima zaštite i unapređenja kulturnim dobara;
- Vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada Sektora;